Ta strona używa cookies w celu świadczenia usług oraz obsługi statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Więcej na temat cookies oraz możliwości ich wyłączenia znajdziesz w polityce prywatności.

X

Metoda Warnkego

 

POPRAWA UMIEJĘTNOŚCI
NAWET O

42,6%*

 

JAK CZYTAĆ, PISAĆ I UCZYĆ SIĘ BEZ PROBLEMÓW?
Prof. R. Nicolson (Uniwersytet Scheffield) uważa, że problemy w nauce to symptomy zaburzeń umiejętności podstawowych takich jak: prędkość przetwarzania czy umiejętności motoryczne. Wyodrębniono 14 funkcji podstawowych, które powinny być zautomatyzowane aby proces pisania, czytania, uczenia się przebiegał łatwo i szybko. Dzieci z dysleksją wykazują niedostateczną automatyzację tych funkcji a próby ich kompensowania wymagają dużego wysiłku. Prowadzi to do szybkiego męczenia się, utraty motywacji, unikania trudnych zadań.
W przypadku osób z dysleksją lub dysgrafią, zwykłe zajęcia wyrównawcze nie wystarczają, przynosząc poprawę zaledwie w 6,3%. Potrzebne jest ćwiczenie automatyzacji funkcji podstawowych m.in.: spostrzeganie dynamiczne, ruchy sakkadowe oczu, synchroniczne wystukiwanie rytmu, rozpoznawanie fonemów i wzorców słuchowych itd.

Często przyczyny tych dysfunkcji leżą w rozwoju ruchowym dziecka z okresu kształtowania się odruchów, schematów ruchowych i mechanizmów równowagi. Trening tylko niektórych funkcji bywa niewystarczający, dlatego w naszym ośrodku zajmujemy się podejściem całościowym.

DIAGNOZA
Za pomocą specjalistycznej aparatury medycznej oraz odpowiednich testów, określamy zakres zaburzeń funkcji podstawowych. Otrzymany wynik pokazuje stopień odchyleń od normy co pozwala ukierunkować trening na indywidualne potrzeby. Takie podejście podnosi efektywność pracy a rezultaty są widoczne już po kilku miesiącach. Jest to znaczne przyspieszenie w porównaniu z klasycznym podejściem gdzie, jak pokazują badania, efekty (6,3%) pojawiają się dopiero po kilkunastu miesiącach.

Przetrwałe zakłócenia z poziomu tzw. „pierwotnej motoryki” mogą stanowić utrudnienie w treningu metodą Warnkego. Dlatego też diagnozę poszerzamy o ocenę rozwoju ruchowego i ocenę funkcji wzrokowych. Dzięki temu trening funkcji podstawowych będzie przebiegał efektywniej.

TRENING
Trening metodą Warnkego ma na celu automatyzację wszystkich funkcji podstawowych oraz koordynację obu półkul mózgu, niezbędną w procesie nauki. Jak wykazał prof. Tewes, już po 4 miesiącach treningu na urządzeniach Brain-Boy Universal i Lateral Trainer (trening lateralny), uczniowie poprawili swoje wyniki o 42,6%. Rezultaty są trwałe ponieważ metoda koryguje rozwój procesów poznawczych, usuwając źródła trudności.


(c) kinezis.pl

Aby zapewnić codzienny trening, urządzenia Brain-Boy Universal, mogą Państwo wypożyczyć do pracy w domu.



OBJAWY RYZYKA WYSTĄPIENIA ZABURZEŃ FUNKCJI PODSTAWOWYCH
 

WIEK PRZEDSZKOLNY:
• słaba koordynacja ruchów całego ciała
• kłopoty z utrzymaniem równowagi
• słaba sprawność rąk
• zaburzona koordynacja wzrokowo-ruchowa (trudności z konstruowaniem budowli z klocków, niechęć do rysowania, trudności w czynnościach samoobsługowych)
• opóźniona lateralizacja
• brak przejawów preferencji ręki
• opóźniony lub zaburzony rozwój mowy
• trudności z zapamiętywaniem wierszyków,
• mały zasób słów
 
 
 
 
WIEK SZKOLNY:
• obniżona sprawność ruchowa
• kłopoty z równowagą
• obniżona sprawność manualna
• niepoprawne rysowanie lub malowanie
• trudności z wycinaniem
• opóźniona, nieustalona lateralizacja
• zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej (trudności w opanowaniu piłki, trudności z odwzorowaniem (szlaczki, figury)
• problemy z różnicowaniem kształtów
• opóźniony lub zaburzony rozwój mowy,
• trudności ze wskazaniem stron ciała i przestrzeni
• trudności z określeniem pory dnia, roku, daty
• wolne tempo czytania
• przekręcanie wyrazów
• nieprawidłowy kierunek pisania liter, wyrazów
 
 
 
 
 
 
 
 
 
* wg badań profesora Tewesa