Ta strona używa cookies w celu świadczenia usług oraz obsługi statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Więcej na temat cookies oraz możliwości ich wyłączenia znajdziesz w polityce prywatności.

X

Do kogo skierowana jest nasza oferta?

DO DZIECI:

Terapia poprzedzona jest diagnozą, która ma na celu znalezienie przyczyn trudności dziecka związanych z nauką szkolną, rozwojem ruchowym i psycho-fizycznym, funkcjonowaniem w grupie itp.
Diagnoza obejmuje badanie prawidłowego rozwoju ruchowego, integracji odruchów, koordynacji, integracji sensoryczno-motorycznej, czyli sfery, która w świetle najnowszych badań i odkryć daje podstawę dla rozwoju umiejętności szkolnych i jest kluczem do łatwego i szybkiego uczenia się.


Należy podkreślić, że wymienione wyżej deficyty mogą mieć swoje przyczyny w różnych okresach rozwojowych dziecka:

  • zakłócenia w przebiegu ciąży i porodu
  • choroby i urazy
  • pominięcie kolejnych faz rozwoju ruchowego np. raczkowania
  • nadużywanie przez rodziców leżaczków, chodzików itp., które zakłócają przebieg procesów rozwojowych
  • brak ruchu
  • napięcia emocjonalne, stresujące przeżycia
  • długotrwały stres

Odnalezione nieprawidłowości lub deficyty są poddane odpowiednio dobranej terapii (np.: mikrokinezyterapii lub metody Warnkego). W zależności od potrzeby, może zaistnieć konieczność wzmocnienie określonych koordynacji ruchowych w okresie pomiędzy kolejnymi spotkaniami. Wówczas dziecko wykonuje w domu – samodzielnie lub z osobą dorosłą określone, indywidualnie dostosowane ćwiczenia, a ich rzetelne wykonywanie znacznie skraca całkowity czas terapii.
Ilość wizyt jest uzależniona od rodzaju trudności i poziomu zaburzeń (od jednej do kilkunastu a w szczególnych przypadkach kilkudziesięciu).
Efekty często są widoczne już po pierwszym spotkaniu.
Czas odstępu pomiędzy kolejnymi spotkaniami jest indywidualny i uzależniony od rodzaju deficytów.

 

DO MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH:

w zakresie

  • przygotowania systemu ciało-mózg do egzaminów i innych stresujących zadań i działań
  • uwolnienia napięć wywołanych stresem
  • trudności w uczeniu się, koncentracji
  • podejmowaniu ważnych decyzji
  • trudności w relacjach
  • rozwoju osobistym
  • urazów fizycznych i emocjonalnych