Do kogo skierowana jest nasza oferta?
DO DZIECI:
Terapia poprzedzona jest diagnozą, która ma na celu znalezienie przyczyn trudności dziecka związanych z nauką szkolną, rozwojem ruchowym i psycho-fizycznym, funkcjonowaniem w grupie itp.
Diagnoza obejmuje badanie prawidłowego rozwoju ruchowego, integracji odruchów, koordynacji, integracji sensoryczno-motorycznej, czyli sfery, która w świetle najnowszych badań i odkryć daje podstawę dla rozwoju umiejętności szkolnych i jest kluczem do łatwego i szybkiego uczenia się.
Należy podkreślić, że wymienione wyżej deficyty mogą mieć swoje przyczyny w różnych okresach rozwojowych dziecka:
- zakłócenia w przebiegu ciąży i porodu
- choroby i urazy
- pominięcie kolejnych faz rozwoju ruchowego np. raczkowania
- nadużywanie przez rodziców leżaczków, chodzików itp., które zakłócają przebieg procesów rozwojowych
- brak ruchu
- napięcia emocjonalne, stresujące przeżycia
- długotrwały stres
Odnalezione nieprawidłowości lub deficyty są poddane odpowiednio dobranej terapii (np.: mikrokinezyterapii lub metody Warnkego). W zależności od potrzeby, może zaistnieć konieczność wzmocnienie określonych koordynacji ruchowych w okresie pomiędzy kolejnymi spotkaniami. Wówczas dziecko wykonuje w domu – samodzielnie lub z osobą dorosłą określone, indywidualnie dostosowane ćwiczenia, a ich rzetelne wykonywanie znacznie skraca całkowity czas terapii.
Ilość wizyt jest uzależniona od rodzaju trudności i poziomu zaburzeń (od jednej do kilkunastu a w szczególnych przypadkach kilkudziesięciu).
Efekty często są widoczne już po pierwszym spotkaniu.
Czas odstępu pomiędzy kolejnymi spotkaniami jest indywidualny i uzależniony od rodzaju deficytów.
DO MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH:
w zakresie
- przygotowania systemu ciało-mózg do egzaminów i innych stresujących zadań i działań
- uwolnienia napięć wywołanych stresem
- trudności w uczeniu się, koncentracji
- podejmowaniu ważnych decyzji
- trudności w relacjach
- rozwoju osobistym
- urazów fizycznych i emocjonalnych